Liposukcja

Nasza klinika chirurgii plastycznej wykonuje zabieg mający na celu usunięcie niechcianego nadmiaru tkanki tłuszczowej z miejsc, gdzie zazwyczaj trudno jest ją wyeliminować. Należy zaznaczyć, że nie jest to zabieg odchudzający, a nadający kształt sylwetce. Liposukcja jest przeznaczona dla osób, które – wbrew panującemu przekonaniu – nie są otyłe. Ich skóra musi być jędrna i elastyczna, by szybko dostosowała się do przeprowadzonych zmian, bez ryzyka pojawienia się nierówności na danym fragmencie ciała.

Przed wykonaniem liposukcji musi zostać przeprowadzony wywiad lekarski oraz badania niezbędne do określenia stanu zdrowia. Do koniecznych badań należą między innymi morfologia krwi i określenie jej grupy, poziom glukozy, wskaźniki krzepnięcia oraz inne zlecone przez lekarza.

Zabieg liposukcji polega na usunięciu tkanki tłuszczowej z konkretnego obszaru ciała poprzez odessanie. Wybranym obszarem mogą być: brzuch, pośladki, podbródek, biodra, uda, ramiona oraz kolana. Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia powikłań, czy niepożądanego wyglądu , takich jak infekcja, utrudnione gojenie, nierówności czy długotrwałe obrzęki, należy z rozwagą ustalić wielkość obszaru, z którego będzie odsysana tkanka tłuszczowa.

Po zastosowaniu znieczulenia wykonujemy cięcia skórne na ok. 2-3 mm długości. Odsysanie tłuszczu wykonujemy za pomocą sond podciśnieniowych, którymi poruszamy po wprowadzeniu ich pod skórę po uprzednim rozpuszczeniu tkani tłuszczowej. Jednorazowo możemy pobrać nawet do kilku litrów tłuszczu w trakcie zabiegu i musi to zostać zrobione zarówno po lewej, jak i prawej stronie ciała.

Podczas rekonwalescencji po zabiegu, przez około 4 tygodnie należy nosić specjalny opatrunek uciskowy uciskowy w zależności od okolicy np. kombinezon, pas uciskowy, getry, którego zadaniem jest zmniejszenie obrzęku. Pacjent powinien zmienić opatrunki, ponieważ w trakcie gojenia z nacięć do wprowadzenia sondy do kilku dni może wydzielać się treść płynna. Powinien również przestrzegać wyznaczonej diety i tymczasowo unikać wysiłku fizycznego. Gojenie następuje stopniowo – ból, obrzęk i zasinienia z czasem ustępują, jednak nie natychmiastowo, dlatego pacjent może spodziewać się efektów liposukcji dopiero po zakończonym okresie rekonwalescencji, czyli po minimum 3 miesiącach od zabiegu. Efekt ostateczny występuje po około roku od operacji.

Zobacz film z zabiegu liposukcji ud